Ett avslutat kapitel.

2013-03-04 @ 14:00:00

Ligger i en våningssäng mitt i den pulserande storstaden Bangkok, som jag skulle vilja kalla de neonrosa taxibilarnas och tivoli-tuktukarnas stad. För första gången på resan har jag inte världens finaste kille med mig. Nej, nu är det dags för en vändning, ett nytt kapitel. Hampus åkte mot Nepal imorse för att möta upp Jonsson och efter ett tårfyllt farväl hulkade jag mig till mitt flyg till Bangkok. Allt kändes rätt hopplöst till en början. Hur skulle jag klara mig själv egentligen? Somnade i alla fall till slut på flyget och jag har ingen aning om vad jag drömde, men när jag vaknade hade jag totalt uppfyllts av en så konstig känsla. Lättnad, lugn, harmoni, men samtidigt en sådan jäkla pepp på livet och min resa. Jag VILL ju resa ensam också. Jag vill "hitta mig själv", ta ansvar, bli tuff, stark, självständig, träffa massa nya människor och åka till andra ställen vid andra tillfällen än vad Hampus vill. Det här kommer ju bli så himla bra! Även om jag kommer sakna den dära så ses vi om ett tag igen.
 
Men nog om det. Jag tänkte be om ursäkt för dåligt bloggande, men det beror helt enkelt på att jag inte har orkat och jag har tagit... inga bilder. Totalt på nästan 2 veckor tog jag 5 bilder. I Sihanoukville var det då. Vi spenderade även en helg till i Phnom Penh innan vi flög vidare och då tog jag väl en 3-4 bilder till. Men nu ska det bli ändring på det. Ska fota mer nuu!! Behöver ju inte skämmas bredvid Hampus stridsvagn till kamera längre i alla fall.
 
Kort och gott kan man beskriva vår tid i Sihanoukville med chill, bad, sol(och en hel del moln och regn), lite party, återhämtning, massa god mat, flöt och dykning. Det sistnämnda bestod av en tredagars dyktripp där vi bodde på en båt och helt enkelt dök en massa, hade sjukt roligt med stördaste sällskapet och åt god mat. Jag fick dock skippa en del dyk på grund av mitt ständiga problem med öronen, men ska försöka hitta en särskild öronmask här i Thailand där dykutrustningsutbudet (kul ord!) är lite större. Våra 2 dykinstruktörer var så himla snälla och roliga och hade så många historier på lager och de andra 3 dykarna var underbara. Fick också prova på nattdyk för första gången i mitt liv! Var mest väldigt krångligt, lite läskigt och sjukt svårt att hålla reda på varandra och samtidigt njuta av dyket och hålla reda på sin egen kropp, men det kanske går bättre nästa gång! Var i alla fall en speciell upplevelse.
 
Nu i helgen var vi som sagt i Phnom Penh. Vi bodde hos Sigrid (som vi träffade i början och som är syster mins gamla skolkamrat) i hennes gästrum och hade det urtrevligt med massa goda middagar och så gick vi på en stoooor trevlig marknad och gick runt i munkkvarter mm.
 
Japp! Nu ska jag försöka njuta av resan runt i Thailand (blir nog här ca en månad) men samtidigt ta mkt bilder och blogga en del.

puss på er alla där hemma.

De få bilderna jag tagit:



Postat av: Mammis

Jag tycker "öronmask" var ett roligare ord (:
Hon är sej lik Sigrid!

Pusspådej, älskling

Svar: Hahah mammis då! tusen pussar <3
None None

2013-03-04 @ 23:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0