Thorsday

2013-03-14 @ 13:34:00

På torsdagen blev det då så att jag spenderade ett antal timmar i ett tempel högt upp på en stor kulle. Det var ett riktigt fint, gammalt tempel och utsikten var nästan lika fantastiskt som templet i sig. Det fanns fullt av gong-gongar och klockor överallt man inte fick ringa i, men det gjorde alla ändå. Jag var där med Kat, som jag nämnde tidigare, två amerikanska tjejer och två killar, en kanadensare och en britt som alla var underbara och välkomnande trots att flera av de redan hängt i några dagar. Vi provade att bli spådda på buddhistiskt vis och några av oss blev välsignade av en munk. Jag får dock ofta en obehaglig känsla i olika religiösa byggnader och känner mig som en hädare(?!) eller typ respektlös och ohelig, eftersom att jag inte vet vad som sägs eller händer egentligen men ändå låtsas jag vara en del av det. Jag vet inte. Andra får göra som de vill, men jag försöker hålla mig utanför. Det slutade dock med att jag blev halvt välsignad då en av amerikanskorna ville ha en bil på dem under välsignelsen men jag kröp för nära och munken började skvätta vatten på mig också och det kändes ännu dummare att gå därifrån då haha… När man spår sig så har man en burk med långa, numrerade trästickor i. Man ska sedan skaka burken tills en sticka ramlar ut, läsa numret och ta en lapp med det numret på där spådomen står. Jag var tydligen så god i något av mina förra liv att jag kommer leva lycklig för alltid. Antar att jag kan chilla med godheten nu då…? En annan tjej fick veta könet på sitt första barn!


Kvällen spenderades på en nattmarknad med killarna och Kat från templet och även Ed (eller då Eadeouine eller hur det nu stavas) som precis anlänt till Thailand och vi lovade henne en bra första kväll. Vi åt god mat och letade ballongbyxor i evigheter åt en av killarna som var för lång för alla. Det var en trevlig kväll full av skratt och förvirring.

pusssssssssssssssss

 


Postat av: mom

"MOM" ?!? <3

Svar: haha <3
None None

2013-03-17 @ 13:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0