Zhangjiajie – Avatar-bergen

2013-05-06 @ 20:48:00

Nästa plats på vår resa var en fantastiskt vacker nationalpark, Zhangjiajie Forrest National Park, också kallad Avatar-bergen, eftersom att James Cameron säger sig ha tagit inspiration från denna plats till miljön i sin storslagna succé Avatar och det syntes vill jag lova. Det blev två långa dagar av vandringar upp och ner för berg. Svindlande höjder, en 400 meter hög hiss, en spöklik nattmarsch hem för tusentals trappsteg i totalt mörker och skratt, svett och tårar. Och just det ja… En jäkla massa foton tillsammans med kineser haha. Vi kände oss som riktiga superkändisar där alltså, då det en gång till och med blev KÖ för att ta bild med oss… Där står vi några meter från en underbart vacker utkiksplats och kineserna tar hellre bild med oss. Sötisar. Hampus som är så himla lång och jag med mitt blonda hår är väl himla häftigt för dem. Särskilt de som bor på landet. Vi såg ju inte särskilt många andra västerlänningar där heller. Men här var det riktigt fint alltså. Vi bodde även på ett superbra vandrarhem och träffade en trevlig portugis på rummet som vi delade berättelser och en frukost med. Och street fooden i den lilla staden var fantabulös. Ja, den här platsen gillade jag verkligen.

Och dags för bilder igen. Tyvärr har jag en lite halvbra kompakt-kamera så bilderna ger verkligen ingen rättvisa alls åt den vackra parken, men om nu Hampus någonsin bloggar igen ska ni få se riktigt fina vyer. Han sitter åtminstone och redigerar bilder bredvid mig nu… Från Kambodja (nästan tre månader sedan…).
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0